Fitch, yüksek iş riski nedeniyle Mobico’nun notunu düşürdü
Investing.com — Fitch Ratings, Mobico Group Plc’nin (MCG) Uzun Vadeli İhraççı Temerrüt Notunu (IDR) ve kıdemli teminatsız notunu ’BBB-’den ’BB+’ya düşürdü. Derecelendirme kuruluşu ayrıca MCG’yi daha fazla not düşüşü olasılığını işaret eden Negatif İzleme (RWN) statüsüne aldı.
Not düşüşü, MCG’nin Kuzey Amerika Okul Otobüsü (NASB) operasyonlarını elden çıkarması ve kazançların İspanya’da yoğunlaşması sonrasında zayıflayan iş profilini yansıtıyor. Fitch’in NASB hariç 2025-2027 için EBITDAR tahminleri düz seyrediyor ve önceki beklentilerden daha düşük. Bu durum, İngiltere ve Alman demiryolu sektörlerindeki yavaş ilerlemeye bağlı olup, kısmen Automóviles Luarca, S.A. (ALSA) ve kalan ABD işletmesindeki daha yüksek kârlarla dengeleniyor.
RWN konusundaki nihai karar, MCG’nin Şubat 2026’ya kadar hibrit borcunu yeniden finanse etme yeteneğine bağlı. Bunu başaramazsa, %50 özkaynak kredisini kaybedecek ve EBITDAR net kaldıracı 0,7x artacak. Bu da daha fazla not düşüşüne yol açacak.
MCG’nin NASB’yi elden çıkarması, ABD pazarına olan maruziyetini önemli ölçüde azaltıyor ve sözleşmeli gelir kaybına neden oluyor. Bu durum, İngiltere ve Almanya’daki devam eden operasyonel sorunlarla birleşince, grubun kazançlarını ağırlıklı olarak İspanya’daki ALSA’ya kaydıracak. ALSA’nın 2025-2027 döneminde EBIT’in yaklaşık %65’ini oluşturması bekleniyor.
MCG, NASB işini I Squared Capital’e önceki tahminlerden daha düşük olan 457 milyon sterline kadar işletme değeriyle sattı. Anlaşma, yaklaşık 218-233 milyon sterlin peşin nakit geliri ve 53 milyon sterline kadar potansiyel ek kazanç içeriyor. Satışın 2025 yılının üçüncü çeyreğinin başlarında tamamlanması bekleniyor.
MCG ayrıca, Kasım 2025 ile Şubat 2026 arasında geri çağrılabilir olan 500 milyon sterlinlik hibrit borç için yeniden finansman seçeneklerini değerlendiriyor. MCG mevcut aracı Şubat 2026’dan sonra ödenmemiş tutmayı seçerse, %50 özkaynak kredisi almayı bırakacak. Bu da EBITDAR net kaldıracında yaklaşık 0,7x’lik ani bir artışa yol açacak ve not düşüşünü oldukça muhtemel hale getirecek.
Fitch, 2025-2027 döneminde EBITDAR’ın yıllık 315-350 milyon sterlin olmasını bekliyor. MCG, 2033 yılına kadar sürecek Rhine-Ruhr Express sözleşmeleriyle ilgili operasyonel zorluklarla karşı karşıya. Ciddi tren sürücüsü eksikliği, hizmet iptalleri ve cezaları artırıyor.
Buna karşılık, İspanya’daki ALSA, 2024 yılında bölgesel, kentsel ve uzun mesafeli hizmetlerde güçlü büyüme gösterdi. Şirket, artan yolcu talebinden ve yeni sözleşmelerden faydalandı. Ancak, MCG’nin İngiltere’deki işi, gelir artışına rağmen büyük kârlılık zorluklarıyla karşı karşıya.
MCG, ABD, İngiltere, İspanya ve Almanya’daki önemli operasyonlarıyla FirstGroup plc’den (FG) coğrafi olarak daha çeşitlidir. Bununla birlikte, MCG’nin kredi profili, pandemi sonrası kârların yavaş toparlanması ve Alman demiryolu bölümündeki operasyonel sorunlar nedeniyle zayıfladı. Sonuç olarak, EBITDAR net kaldıracı FG’ninkinden önemli ölçüde daha yüksek. Bu da iki kademe not farkına yol açıyor.
Fitch’in MCG için derecelendirme senaryosundaki temel varsayımları arasında 2025’te %3 gelir büyümesi, 2025’te %8,5 EBITDA marjı ve net borç yönetimin 2x EBITDA hedefinin dışında kaldığı sürece 2027’ye kadar temettü ödemesi yapılmaması yer alıyor.
Son olarak Fitch, EBITDAR net kaldıracının sırasıyla 4,3x’in üzerinde kalması veya 3,5x’in altında sürdürülmesi dahil olmak üzere, daha fazla negatif veya pozitif derecelendirme eylemine yol açabilecek çeşitli faktörleri açıkladı.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.